Kloosterkerk, Lange Voorhout (HOK) Lunchconcert Fidessa Kwartet

Lunchconcert Fidessa Kwartet

Datum woensdag 17 april 2013
Aanvangstijd 12:45
Locatie Kloosterkerk, Lange Voorhout (HOK)
Uitvoerenden

Fidessa Kwartet

Programma

P. Hindemith (1895-1963)
uit: "Acht Stücke"
- Deel 3: Mässig schnell
- Deel 4: Lustig, Mässig schnell
- Deel 5: Schnell
- Deel 7: Lebhaft

E. Grieg (1843-1907)
Strijkkwartet no. 2 in F (onvoltooid)
- Allegro vivace e grazioso
- Allegro scherzando - Piu vivo - Allegro scherzando

Meer informatie over de uitvoerenden

Fidessa Kwartet: Matthea de Muynck (1e viool); Elise van der Wel (viool); Mirjam Vos (altviool); Ilse te Wies (cello)

Matthea de Muynck (1988) kreeg haar eerste vioollessen op achtjarige leeftijd van Maria Schuurman aan de muziekschool van Barendrecht. Na het behalen van haar Gymnasiumdiploma besloot zij Klassieke Talen te gaan studeren aan de Universiteit Leiden. Daarnaast volgde zij de minor Practicum Musicae bij Kerstin Hoelen en Janet Krause aan het Koninklijk Conservatorium.
Deze minor heeft haar zo geënthousiasmeerd voor de muziek, dat zij besloot verder te gaan met de Bachelor Viool aan het Koninklijk Conservatorium. Haar docent is Janet Krause.

Matthea speelt graag kamermuziek en heeft een voorliefde voor oude muziek. Zij speelde in het Ricciotti Ensemble en het Nationaal Jeugdorkest (NJO) en volgde masterclasses bij o.a. Peter Brunt, Phillippe Graffin, Mark Gothoni (UdK Berlijn) en Jaqueline Ross (Guildhall School, London.

Mirjam Vos (1991) begon op vijfjarige leeftijd met vioolspelen bij Clara Post op de muziekschool te Mijdrecht. Na vijf jaar Suzuki-onderwijs, werd zij in 2002 aangenomen in de Jong Talent afdeling van het Conservatorium van Amsterdam. Haar docent was Joyce Tan. Hierna volgde Mirjam de vooropleiding bij Lex Korff de Gidts. Van 2007 tot 2012 is ze lid geweest van het Nederlands Jeugd Strijkorkest (NJSO), en is daar gevallen voor de charmes van de altviool.

Mirjam volgde masterclasses bij verschillende docenten, waaronder Sven Arne Tepl, Jürgen Kussmaul en Vera Bets. Op dit moment studeert ze theologie aan de VU, maar houdt zich daarnaast nog graag en veel bezig met muziek.

Elise van der Wel (1992) begon met vioollessen bij Anneke Schilt aan de muziekschool van Amstelveen. Op 9-jarige leeftijd werd zij aangenomen in de Jong Talenten klas van het Koninklijk Conservatorium te Den Haag waar zij studeerde bij Coosje Wijzenbeek, Hans Scheepers en Theodora Geraets. Na het behalen van haar VWO-diploma begon zij aan de vakopleiding aan hetzelfde instituut bij Theodora Geraets.

De laatste jaren ontwikkelde Elise een interesse voor de authentieke uitvoeringspraktijk, en sinds dit schooljaar studeert zij barokviool bij Walter Reiter aan de Oude Muziek-afdeling van het Koninklijk Conservatorium. Elise heeft masterclasses gevolgd bij leden van het Koninklijk Concertgebouworkest, David Rabinovich, Lucia Swarts, Peter Brunt en Frank van de Laar.

Ilse te Wies (1989) begon op 5 jarige leeftijd met cellospelen bij Wilma van der Wardt. Daarna kreeg zij les van Jan Ype Nota in de Jong Talentenklas van het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Ilse Studeert nu bij Lucia Swarts aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Ilse volgde Masterclasses bij Michel Strauss, Dimitri Ferschtmann, Harro Ruijsenaars, Mats Lidström en Reinhard Latzko. In Augustus 2010 speelde ze met Thomas Triesschijn, Arthur Rusanovsky en Luba Podgayskaya op het grachtenfestival in Amsterdam.

Ilse speelt veel kamermuziek. In 2008 behaalde ze op het Prinses Christina Concours met haar toenmalige strijkkwartet de ensemble aanmoedigingsprijs. Ilse speelt met een stok van James Dodd (1850, Londen), haar ter beschikking gesteld door het Nationaal Instrumenten Fonds.

Actueel

Agenda

Kerken & Orgels

Het HOK

De Stichting Haags Orgel Kontakt (HOK) is een samenwerkingsverband van zes participerende cultuuraanbieders in de Haagse binnenstad. 

Klik HIER voor de volledige omschrijving

Het Haags Orgel Kontakt onderschrijft de Governance Code Cultuur (GCC) en de Code Culturele Diversiteit (CCD)

Algemeen - GCC_beeldmerk_kleur_web.jpg  

Het Haags Orgel Kontakt wil zich ook houden aan de regelgeving m.b.t. de Algemene Verordening Persoonsgegevens.

 

De concerten en andere activiteiten van het HOK zijn alleen mogelijk door financiële bijdragen van subsidiegevers en de structurele subsidie die het samenwerkingsverband van het HOK ontvangt van de Gemeente Den Haag.